CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

HITS

Thursday, May 14, 2009

Interview

Pagi ni masa tgh breakfast tetiba Hp berbunyi. Aku asal ada call jer, mesti nervous jer. Yer la kan tgh tunggu org call pgl interview ker aper kan. Nak pulak kalau no tu no line biasa bukan HP no. Cara jawab tu mesti nak control ayu jer he he.
Betul mcm yg aku harapkan, ader la satu company yg aku apply ikut Jobstreet call for interview petang esok. Aku on jer. Company ni manufacturing bukan Oil & Gas, so pegi jer lah and tgk aper dia nak and aper yg dia offer. Company ni kat Kg Baru, so takde lah jauh sgt kan. Asal dlm KL jer and scale gaji tak kureng sgt ok lah. Tu pun kalau dia nak amik aku. Dia dah suh bwk latest payslip skali and completed application form yg dia email kat aku.
Tapi ada sesuatu yg mengganggu kepala otak aku ni. Aku lbh berharap client agent yg aku jumpa hari tu utk call for interview. Sebabnya budget gaji yg agent tu bgtau pun memang tak lari dari gaji aku yg lama. Tapi agent tu kata, maybe dlm 2 minggu lg baru blh tau. Camner kalau company ni "berkenan" kat aku dan tanya bila aku nak start keje? Uwaaa... apo den nak jawab? Kalau nak tolak kang, kot yg tu tak dapek lak. Kalu terima, camno kalu company yg tu pgl utk interview plak?
Tapi baik aku takyah nak perasan bagus lah kan. Sapu jerla apa2 peluang dulu kan... ha ha
Kalau lopeh ni benda ni jadi mcm script kat atas tu, pandai2 lah nak idup kan...

1 comments:

alladiin said...

dah keja ke lum..bulan lepas http://nisreefa.blogspot.com/ ada kontek saya tolong carikan org utk keja PA kat ukm. Cuba kontek dia.. klu nak no hp dia, call saya...