CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

HITS

Saturday, May 9, 2009

Dah jumpa...

Bukan jumpa brg hilang, tp dah jumpa agent carik keje tu he he. Kiranya takde aper sgt pun, cuma chatting utk dia lbh paham bidang keje and experienced aku sblm ni. Dan dia pun explain la jgk job offer tu. Masih dlm Oil & Gas, tp sbg Expeditor. Aku tak kisah, janji gaji masyuk...
Expeditor tu wat aper? Haa expeditor ni keje dia wat follow-up utk materials or equipment yg dah di beli dr vendor. Macam senang kan? tp tak la senang lenang camtu jer, kene prepare report, pastu kene make sure brg tu sampai on time, kalau ader masalah, kene carik jalan nak settle kan masalah tu, asalkan brg blh sampai on time. Sometimes, kene gi visit tmpt vendor. Yg tak syoknyer kalau vendor bermasalah, kadang tu kalau tau kiter call pun dier dah ngelak, tak jwb call, mcm2 alasan lg. Tp cabaran tu masih kurang la kalu compare dgn Buyer nyer job.
Agent tu ckp, kalu dpt, aku takyah byr dier, company tu yg akan byr dier, gaji aku direct dr company tu. I like! Next week dier akan propose kat company tu, hopefully aku dpt panggilan interview. Masalahnyer takut saingan yg sengit jer la. Tp aku masih fikir positif, cuba jer peluang yg ader, kalau dpt, alhamdulillah, tak dpt, blm rezeki lagi. Amin.

0 comments: